Jeżeli wykonałaś już zadanie projektowe z poprzedniego wpisu o zrobieniu logo i masz już przygotowany szkic swojego logo, to możesz przejść do wykonania kolejnych kroków.
4. Program graficzny do zrobienia logo
Kartkę z szkicem zeskanuj na komputerze, jeżeli nie posiadasz skanera to zrób zdjęcie telefonem i prześlij je na swój komputer. Dla ułatwienia popraw starannie kontury szkicu czarnym mazakiem bądź długopisem. Darmowy program, w którym przygotujesz finalne logo to inkscape. Pobierz go sobie na komputer i zainstaluj.
W programie wykorzystamy tylko jedną funkcję jaką jest funkcja trasowania, która pomoże Ci w szybki sposób przekształcić szkic w gotowy wektorowy obiekt (czyli taki, który może być powiększany i zmniejszany bez utraty jakości, więcej o rodzajach plików, znajdziesz w wpisie o różnicach plików.
Pamiętaj: Im bardziej precyzyjniej wykonasz szkic i kontury szkicu, tym program lepiej przekształci twój rysunek w gotowe logo.
Jeżeli twój obiekt po trasowaniu ma pewne nie dociągnięcia to za pomocą edycji węzłów (punktów na obiekcie) udoskonalisz jego formę.
Pamiętaj im prostsze logo, tym łatwiej będzie Ci przenieść je do programu oraz bez problemu użyjesz go w druku, na swoich produktach, w mediach społecznościowych itd.
5. Wybór fontu do logo
Wybór wśród różnych fontów jest spory. Najważniejsza zasada, której musisz się trzymać to taka, aby w jednym projekcie logo znajdowały się maksymalnie 2 różne fonty, pasujące do siebie.
Dostosuj sobie taki krój pisma, aby pasował do Twojej branży. Jeżeli logo będzie składać się z samych wyrazów np. Imię i nazwisko + nazwa firmy to fajnym miejscem do znalezienia połączeń fontów są strony zajmujące się już przykładami gotowych par fontów.
np.
6. Jak wybrać kolor do logo?
Kolory użyte do logo muszą być spójne i dopasowane do Twojego brandingu. Zdecyduj się na logo w stonowanej palecie barw (maksymalnie 3 kolory, aby nie przytłoczyć odbiorcy). Więcej na temat łączenia kolorów znajdziesz w wpisie jak łączyć kolory w projektach?
Logo wykorzystywane tylko w wirtualnym świecie może posiadać każdy kolor oraz gradient. Ale logo, które będziesz wykorzystywać też w druku, na swoich produktach musi być bardziej stonowane oraz zaprojektowane na bazie palety CMYK.
Złote rady
Mam kilka złotych rad na temat samodzielnego projektowania logo do zapamiętania:
- Pamiętaj, że logo musi być uniwersalne (będzie używane w druku, mediach, billboardach, znaczkach itd.),
- Skup się na schemacie myślowym (rozpracuj ten punkt dobrze),
- Nie komplikuj sobie, czasem proste rozwiązania są najlepsze!
- Nie korzystaj z szablonów do projektowania logo (własny pomysł jest dużo lepszy).
Jeżeli masz pytania bądź coś jest dla Ciebie nie jasne to zostaw komentarz!