Wizytówka, co to takiego? A potrzebna jest jeszcze? Otóż zaskoczę Cię! Najbardziej przyda Ci się podczas nieoczekiwanej rozmowy z Twoim przyszłym klientem.
Wizytówkę możesz wykorzystać na wiele sposobów np. jako kartkę w postaci podziękowania dla klienta, jako bilet, jako zakładkę itd. Jedna karteczka ma wiele możliwości zastosowania. W bardzo prosty sposób pokażę Ci jak zaplanować poszczególne dane. W poniższym schemacie dokładnie pokazuję, jak umieścić wszystkie niezbędne informacje takie jak logo, Imię i Nazwisko, adres, e-mail, telefon, strona www, oraz elementy dekoracyjne. Trzymając się schematu nie musisz się martwić, że popełnisz jakieś błędy w rozmieszczeniu treści.
Gdy już ułożysz sobie wszystkie elementy na wizytówce to proponuję Ci jeszcze, abyś zrobiła sobie kopię projektu i pobawiła się układaniem elementów w inny sposób. Elementy można dowolnie zmieniać na wizytówce, po to aby uzyskać jak najlepszy zadowalający nas efekt! Zobacz poniżej na przykładzie tej jednej wizytówki można uzyskać aż 4 warianty! Oczywiście przykładów można wymyślić więcej. Pamiętaj, aby Logo widniało zawsze w górnej części projektu. Elementy dekoracyjne tak naprawdę można dokładać, odejmować byle by tylko nie zasłaniały najważniejszego czyli informacji kontaktowych.
Wizytówka, która ładnie i schludnie wygląda w poziomie może również super wyglądać w pionie. Dlatego postaw na dobry układ, który jest niezbędny do stworzenia niepowtarzalnego projektu Twojej wizytówki. Czyli krótko mówiąc czy raczej pisząc, rozmieść kluczowe elementy we właściwym miejscu 🙂
1. Dlaczego warto posiadać wizytówkę?
Świat cyfrowy coraz bardziej wytrąca nam tradycyjne podejście do marketingu. Ale wiele branż nie wyobraża sobie nie mieć wizytówek. Biznesy online owszem nie potrzebują takiej formy reklamy ale już firma budowlana, korporacyjna, bankowa, fryzjerska, kosmetyczna itd. już tak.
2. Jak zaprojektować wizytówkę?
Zastanów się dobrze, jak ma wyglądać. Jakie kolory chcesz zastosować, pamiętaj o spójności z logo oraz Twoim brandingiem. Wizytówka powinna odzwierciedlać Ciebie, być atrakcyjną dla Twoich klientów, aby chcieli ją zatrzymać na dłużej. Na samym końcu wpisu przygotowałam dla Ciebie szablon do wykorzystania, abyś poćwiczyła projekt z dala od komputera.
3. Co umieścić na wizytówce?
Imię i nazwisko – To podstawa, jeżeli prowadzisz swój biznes bądź jesteś jego reprezentantką.
Informacje kontaktowe –Odbiorca musi wiedzieć, gdzie znajduje się Twoja firma, pod jaki numer zadzwonić oraz pod jaki adres mailowy może wysłać wiadomość mailową.
Logo – Koniecznie umieść swoje logo na projekcie wizytówki, posłuży jako dekoracyjny element oraz informacyjny o Twojej firmie.
Elementy dodatkowe – Fajnie, gdy dodasz elementy dekoracyjne, które spójnie uzupełnią całość projektu.
4. Wizytówka pionowa czy pozioma?
Najczęściej spotkasz wizytówki poziome, to już chyba taki standard w projektach. Aby się wyróżnić wybierz formę pionową, z zaokrąglonymi krawędziami itd. Możliwości masz naprawdę sporo!
5. Inspiracje kreatywnych wizytówek z internetu
Zastanawiasz się skąd czerpać inspiracje do swojego projektu? Najlepiej od najlepszych, tylko nie tak żeby Twój projekt był totalnym plagiatem tylko inspiracją dosłownie cząstką zaczerpniętą z danego projektu doświadczonego designera 🙂 Świetne projekty to te, które powstały w kreatywnym toku myśli. Nie da się na siłę wymyślić czegoś wyjątkowo kreatywnego. Dlatego gdy brak Ci pomysłów wyjdź na długi spacer lub zaczerpnij inspiracji z internetu 🙂
Wizytówki nie muszą być nudnym prostokątem. Jak widzisz pomysłowość w tym temacie jest nie ograniczona 🙂 Ty również możesz wymyślić coś fajnego i oryginalnego dla swojej branży 🙂
8. Jaką wielkość fontu stosować w projekcie wizytówki?
Pamiętaj, że font który widzisz w komputerze nie będzie wyglądał tak samo w wydruku. Dla bezpieczeństwa nie używaj czcionki mniejszej od 8pt.
9. Jaki rodzaj papieru używać przy wydruku wizytówki?
Gdy Twój projekt będzie w 100% gotowy i przygotowany do druku, musisz teraz zastanowić się nad wyborem drukarni. Przy zamawianiu wizytówek drukarnia zapyta o ilość sztuk, gramaturę papieru oraz o uszlachetnienie. Gramatura papieru to inaczej mówiąc grubość kartki. Im wyższa gramatura tym sztywniejszy jest papier. Najlepszy wybór dla wizytówki to 300-350g/m2.
Uszlachetnienie w wydruku wizytówki to np. laminacja. Z pewnością gdy wybierzesz tę opcję musisz dokonać wyboru czy wolisz laminację na lśniącą lub matową. Z pewnością zastosowanie usztywnienia z folii sprawi iż będzie ona mniej podatna na wszelkie uszkodzenia.
10. Ćwiczenie dla Ciebie!
Przygotowałam dla Ciebie fajne i kreatywne ćwiczenie dotyczące projektowania wyglądu wizytówki. Do zabawy wystarczy Ci drukarka i nożyczki. Wydrukuj i wytnij poszczególne elementy i ułóż je na projekcie tak, aby wszystko było spójne. Jeżeli jesteś już bardziej kreatywna to wykorzystaj marker lub mazak i sama narysuj elementy. Ćwiczenie pozwoli Ci nabrać pewności w projektowaniu manualnym dopiero potem zachęcam do pracy nad projektem w programie graficznym.